صفر تا صد ساخت ویلا در شمال

صفر تا صد ساخت ویلا در شمال

ساخت ویلا در شمال شامل عبور از مراحل مختلفی است. در اولین قدم لازم است شهر و موقعیت مناسب را برای ساخت ویلا انتخاب نمود. تهیه یک نقشه دقیق و مهندسی شده، محاسبه دقیق هزینه‌ها و البته کمک گرفتن از پیمانکاران با تجربه و حرفه‌ای، برای به پایان رساندن پروژه‌های ساخت و ساز ویلا به شدت اهمیت دارند. در این بحث هم هدف این است که به این موارد پرداخته شود. با ما همراه باشید.
 
* با استفاده از خدمات پیمانکاری ساختمان، مراحل ساخت یک ویلا یا تعدادی ویلا در یک منطقه به راحتی امکان‌پذیر است. شرکت پیمانکاری از مراحل آغازین پروژه یعنی از برنامه‌ریزی‌های اولیه گرفته تا مراحل پایانی که کسب مجوزها و گواهی پایان ساخت ساختمان است، همراه شما خواهد بود. کافیست بهترین پیمانکار ساختمانی را در این حوزه برای ساخت ویلا در شمال پیدا کنید.
 
مقدمه ای بر ساخت ویلا 
 
خوشبختانه در کشوری چند اقلیم زندگی می‌کنیم و از این‌رو این شانس را داریم که در هر لحظه و با هر شرایطی در آب و هوای دلخواه و مطلوبمان باشیم. در پنجاه سال اخیر با توجه به توسعه هرچه بیشتر شهرنشینی و تبعات دشوار آن در سبک زندگیمان، علاقه و گرایش مردم به داشتن ویلایی آرام و دنج که بتوانند روزها دور از تنش و شلوغی زندگی شهری در آن بیاسایند بیشتر و بیشتر شده و آمارها و شواهد نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر میزان خرید ویلا در شمال به حداکثر نصاب رسیده است و معاملات بسیاری در زمینه خرید و فروش ویلا، خصوصاً خرید ویلا در شمال صورت گرفته.
 
خرید ویلا در شمال و ساخت ویلا در شمال از این جهت مورد استقبال بوده است که شمال کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه خوش و آب و هواتری قرار دارد و تمام شرایط مطلوب برای گریز از زندگی شلوغ و ماشینی شهری را در خودش جای داده است.
 
داشتن یک محیط امن و دنج شخصی در دل طبیعت سبز و همیشه جوان شمال، با خرید ویلا در شمال به شما فرصتی می‌دهد تا لحظاتی شیرین و به یاد ماندنی در کنار خانواده‌تان یا دوستانتان را تجربه کنید و طعم واقعی یک تعطیلات دلچسب و همه چیز تمام را در کنار عزیزانتان بچشید.
 
حال تصور کنید این ویلا از صفر تا صدش به سلیقه و میل خودتان ساخته شده باشد و از آجر به آجر ساخت آن مطمئن بوده و بر پروسه ساخت آن تسلط داشته و از کیفیت مصالح خاطر جمع باشید. از این‌رو می‌توانید به جای خرید ویلا در شمال که یک گزینه حاضر و آماده‌تر است، گزینه ساخت ویلا در شمال را انتخاب کنید و همه چیز را مطابق میل خودتان پیش ببرید و ویلای رویایی‌تان را در شمال کشور بسیازید.
 
از این جهت ما در این مقاله نکاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت و مواردی را به ترتیب گزارش خواهیم داد تا بتوانید همراه آن بتوانید تجربه‌ای مطمئن‌تر و دلچسب‌تر از ساخت ویلا در شمال را از آن خود کنید. پس با ما همراه باشید.
1. انتخاب شهر دلخواه
اولین گام در پروسه ساخت ویلا در شمال این است که با یک بررسی همه جانبه و با آگاهی کافی ابتدا شهر مورد نظرتان در شمال کشور را انتخاب کنید. این انتخاب به عوامل متعددی می‌تواند بستگی داشته باشد. مانند میزان توریستی بودن شهر، جمعیت، موقعیت جغرافیایی و میزان رو به رشد بودنش.
به طور کلی باید در نظر بگیرید که شهری که قصد ساخت ویلا در شمال در آن را دارید تا چه اندازه با ملاک‌های شما و انتظاراتتان از شهر ویلای دلخواهتان مطابقت خواهد داشت.
 
2. انتخاب موقعیت ویلا
گام بعدی در پروسه ساخت ویلا در شمال این است که تصمیم بگیرید که مایلید ویلای ما در چه موقعیتی ساخته شود. آیا ترجیح شما ساخت یک ویلا در یک منطقه ساحلی است یا مایلید یک ویلای جنگلی با منظره‌ای رو به جنگلی سرسبز داشته باشید و یا موقعیت‌های دیگری همچون ویلای کوهستانی. این بخش کاملاً وابسته به سلیقه شما و انتظارتان از ویلای رویایی و مد نظرتان دارد. پس از اینکه تصمیم قطعی‌تان در این خصوص را گرفتید می‌توانید وارد فاز بعدی پروژه ساخت ویلا در شمال شوید.
 
3. نوع ویلا
پس از اینکه تصمیم‌تان در رابطه با شهر و موقعیت جغرافیایی مورد نظرتان برای ساخت ویلا در شمال را به طور کامل گرفتید، خوب است که پیش از وارد شدن به فاز اجرایی و ساخت و ساز، به این توجه کنید که هدف شما داشتن یک ویلا با طراحی مدرن است یا یک ویلای معمولی که تنها با ظاهری ساده و اما زیبا بتواند رفاه و راحتی شما در طول اقامت تان در یک تعطیلات خانوادگی یا دوستانه را فراهم آورد.
 
از این جهت توجه به نوع ویلا به شما تذکر داده می‌شود، زیرا ساخت یک ویلای مدرن با یک ویلای معمولی طبیعتاً هزینه متفاوتی را از شما طلب خواهد کرد. بنابراین خوب است پیش از ورود به فاز اجرایی بتوانید به صورت شخصی یک برآورد هزینه از آنچه قرار است بسازید انجام دهید تا در مراحل ساخت ویلا در شمال با کمبود بودجه و سرمایه‌تان رو به رو نشوید.
 
4. برآورد هزینه
یکی از مهم‌ترین مراحل و اقدامات شما پیش از شروع به ساخت ویلا در شمال این است که شما برای جامه عمل پوشیدن به رویای داشتن ویلا در شمال کشور، چه میزان سرمایه‌ای در اختیار دارید و سرمایه شما متناسب برای ساخت چه ویلایی با چه مساحتی خواهد بود.
 
بنابراین اقدام هوشمندانه این است که شما پیش از ورود به فاز اجرایی و ساخت و ساز، حتماً با یک متخصص مشاوره کرده و یک برآورد هزینه در محدوده زمین و مصالح و استادکارها در اختیار خود قرار دهید. اینگونه می‌توانید با خاطری آسوده شروع اقدام به ساخت ویلای دلخواهتان کنید و نتیجه مطلوب‌تری را برای خود رقم بزنید.
 
زیرا در بسیاری از موارد دیده شده است که افراد با سودای ساخت ویلا در شمال سرمایه‌ای را خرج بالا آوردن بنا کرده‌اند، اما بدون فکر به گام بعدی و گام‌هایی که تا پایان پروسه ساخت یک ویلا می‌بایست بردارند، تمام سرمایه را از دست داده‌اند و پروژه‌شان نیز به ناچار نیمه کاره رها شده است تا زمانیکه سرمایه دوباره ریکاوری شود و بتواند پروژه را پیش ببرد.
 
پس بهتر است همانطور که رویا و لذت داشتن یک ویلا در شمال کشور را در سر می‌پرورانید، به همان میزان نیز تمام خطرات و مشکلات احتمالی در این جریان را در نظر بگیرید تا نتیجه مطلوب‌تر و امن‌تری را برای خود به ارمغان بیاورید.
 
5. اخذ مجوز
مرحله بعدی در پروسه ساخت ویلا در شمال این است که حتماً و حتما به سراغ اخذ مجوزات مورد نیاز برای ساخت ویلا بروید. این مجوازات و مراحل اداری از شهرداری منطقه‌ای که قصد ساخت ویلا در شمال در آن را دارید آغاز می‌شوند.
 
مسئله‌ای که در خصوص ساخت ویلا در شمال از جانب شهرداری بسیار حائز اهمیت است، تراکمی است که شهرداری برای میزان ساخت و ساز در آن منطقه در نظر گرفته است. این تراکم برای ساخت ویلا در شهرها 50 درصد است و برای ساخت ویلا در حومه شهرها 30 درصد است.
 
یعنی در شهرها تنها 50 درصد زمین‌های موجود برای ساخت و ساز ویلا مجوز خواهند داشت و همین امر در حومه شهرها شامل 30 درصد ساخت و ساز در زمین‌های موجود در منطقه می‌باشد. پس از کسب این مجوزات در زمینه ساخت ویلا در شمال، می‌توانید دریابید که مجازید ویلایی با چه تعداد طبقاتی در آن منطقه بالا بیاورید و هزینه شما مناسب برای ساخت ویلا با چه مساحتی است.
 
مواردی که در بالا برای شما شرح داده شد اطلاعاتی بود که آگاهی و زمینه‌ای برای ساخت ویلا در شمال را به شما می‌داد تا بتوانید فکر شده تر شروع به این پروسه مهم و سنگین در حوزه ساخت و ساز کنید. اما تمام موارد یاد شده در فوق شامل فرآیند آماده سازی شما برای ورود به فاز دوم ساخت ویلا در شمال یعنی فاز اجرایی هستند.
پس از اینکه تمام امور فوق مورد بررسی شما و یک متخصص در حوزه ساخت و ساز قرار گرفتند، می‌توانید با خاطری آسوده وارد بخش عملی و اجرای ساخت ویلا در شمال شوید و با نظارت کامل ویلای شخصی‌تان را بسازید.
در ادامه این مقاله مراحلی از ساخت ویلا در شمال را برای شما شرح خواهیم داد که ممکن است مسئولیت عملی و اجرایی آن به گردن شما نباشد، اما آگاهی از جریان این پروسه می‌تواند شما را به ناظری دقیق‌تر و آگاه تر به پروژه ساخت ویلایتان تبدیل کند. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.
 
30 مرحله مهندسی شده برای پروژه‌های ساخت ویلا در شمال
 
1. مرحله کندن پی و تخریب (عملیات گودبرداری)
 
2. مرحله قالب‌بندی پی (که معمولاً به صورت بلوک چینی در ساختمان‌ها صورت می‌گیرد)
 
3.مرحله بتن مگر (این بتن شامل سیمان و شن و ماسه است)
 
4. مرحله پی‌سازی
 
5. مرحله آرماتوربندی پی
 
6. مرحله وصله آرماتورها
7. مرحله بستن میله گردهای فولادی به یکدیگر پیش از بتن‌ریزی
 
8. مرحله بتن‌ریزی پی
 
9. مرحله خم زدن ریشه ستون‌ها
 
10. مرحله انتقال خاتون‌ها به محل ساخت و ساز
 
11. مرحله بستن رامکا
 
12. مرحله ساخت قالب‌های چوبی
 
13. مرحله بستن قالب‌های فلزی
 
14. مرحله شاقول کردن قالب‌ها و بستن آن‌ها به وسیله شمع‌ها
 
15. مرحله ریختن بتن در قالب‌ها
 
16. مرحله شاقول کردن قالب‌ها
 
17. مرحله گذاشتن قالب کف تیرها و بستن شمع در انتهای آن‌ها
 
18. گذاشتن قالب کف تیرها و بر روی شمع ها
 
19. مرحله آرماتوربندی تیر
 
20. مرحله قالب‌گذاری نهایی
 
21. بتن‌ریزی تیرها و بتن‌ریزی سقف
22. مرحله تیرچه بلوک سقف
 
23. مرحله بستن تیر پاگرد
24. مرحله دیوار چینی
 
25. مرحله ساخت سقف
 
26. مرحله بتن پاشی دیوارهای داخلی و دیوارهای خارجی
 
27. مرحله سفیدکاری سقف و دیوارها
 
28. مرحله رسیدگی به تاسیسات آب و برق و گاز
 
29. مرحله ساخت نمای بیرونی و نازک کاری
 
30. سقف شیروانی
 
* پروژه‌های ساخت و ساز ویلا را می‌توان در مناطق مختلف در مازندران انجام داد. بهترین و زیباترین ویلاها با نمای لوکس و یا مدرن را می‌توان با تکیه بر یک نقشه اصولی ساختمان ساخت. محبوب‌ترین ویلاهای شمال در مناطق ساحلی قرار دارند. به عنوان یک اصل مهم، انتخاب بهترین زمین در شمال برای ساخت ویلا اهمیت دارد. قبل از شروع پروژه، این گزینه‌ها را بررسی کنید.
 
سخن پایانی
با توجه به استقبال مناسبی که از گزینه‌های خرید ویلا در شمال شده است، می‌توان انتظار داشت که پروژه‌های ساخت و ساز ویلا در شهرهای مختلف مازندران هم رونق خوبی داشته باشد. در این میان، مشاوران املاک مهراز به ارائه ویلاهای آماده و لوکس به مشتریان توانسته‌اند این نیاز را برآورده سازند. از سویی دیگر، خدمات پیمانکاری ساخت ویلا، طراحی پلان ساختمان و محوطه سازی را هم می توانید با خیال آسوده از این متخصصان دریافت کنید.